«

»

Midnattsloppet träningsprogram

Löpning för nybörjare – Midnattsloppet träningsprogram

Jag har gjort ett träningsprogram för nybörjare som är 12 veckor, perfekt inför midnattsloppet. Så är du sugen på att komma igång med löpningen eller har du anmält dig till en tävling liknande midnattsloppet så är det här ett bra träningsschema att följa. Jag har plockat ihop träningsprogrammet från flera olika 12 veckors program för nybörjare och gjort om dom efter vad jag tycker fungerar bäst. Jag har själv gått från att knappt kunna springa 5 km till att springa 10 km på 39.08.

Midnattsloppet går i Augusti varje år i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingfors. Midnattsloppet är en riktig folkfest som jag själv sprungit flera gånger. Tyvärr så brukar det krocka med Ironman i Kalmar så jag har inte kunnat vara med dom senaste åren.
Midnattsloppet till newyorkJag tog fram träningsprogrammet till min före detta kollega Per som skulle springa Midnattsloppet. Per följde detta program slaviskt och tyckte det fungerade mycket bra, och lyckades komma in under 60 minuter.

Perfekt för dig som skall springa midnattsloppet eller något annat milslopp i sommar och behöver hjälp med att komma igång med löpningen.

Ladda ned som PDF här!

Om författaren

Johnny Toldnes